Σελίδες

25 Σεπτεμβρίου 2023

ΑΜΕΣΗ ΑΣΦΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Κίνδυνος αν δεν παρθούν τα απαραίτητα μέτρα να μετατραπούν σε υγειονομικές βόμβες

Τα νερά που αποτραβιούνται στον πλημμυρισμένο θεσσαλικό κάμπο αποκαλύπτουν μέσα στο τοπίο της λάσπης με τον πιο τραγικό τρόπο  την απώλεια ανθρώπινων ζωών που δεν έχουν ακόμη καταμετρηθεί στο σύνολό τους, την καταστροφή αγροτικής και κτηνοτροφικής  παραγωγής και περιουσίας των κατοίκων της περιοχής τεράστιου μεγέθους με βαρύτατες συνέπειες για τους εργαζόμενους, τους φτωχο-μεσαίους αγρότες και τους μετανάστες εργάτες γης, αλλά και για το φυσικό περιβάλλον. Ταυτόχρονα αναδεικνύεται ως μέγα κοινωνικό ζήτημα  η ανθρωπιστική καταστροφή που συνεπάγεται και αφορά τις συνθήκες διαβίωσης των πληγέντων  ανθρώπων της περιοχής (στέγασης, σίτισης, περίθαλψης),  τις βεβαρυμμένες υγειονομικές συνθήκες που διαμορφώνονται και επηρεάζουν άμεσα και μακροπρόθεσμα τη ζωή τους , την ακύρωση βασικών αναγκών και δικαιωμάτων κάθε ηλικίας (ασφάλεια,  εργασία , σχολική ζωή, φροντίδα και μέριμνα για όσους την έχουν ανάγκη).

Φέτος τα σχολεία στη Θεσσαλία καλούνται να ανοίξουν σε συνθήκες περιβάλλοντος ολοκληρωτικής καταστροφής. Οι πρώτες καταγραφές των εκπαιδευτικών σωματείων της Θεσσαλίας, αλλά και δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο κάνουν λόγο για σχολεία που μπορεί να χρειαστούν ακόμα και μήνες για να λειτουργήσουν. Πιο συγκεκριμένα η ΕΛΜΕ Μαγνησίας, σε ανακοίνωσή της 14/9, διατυπώνει προς τις Δημοτικές Αρχές ερωτήματα για την εξασφάλιση της ασφαλούς μεταφοράς μαθητών/τριών σε σχολικές μονάδες που δεν έχουν υποστεί ζημιές ή προς τις σχολικές μονάδες που το οδικό δίκτυο έχει καταρρεύσει, την ευρύτερη ασφάλεια λειτουργίας των σχολείων (έλεγχοι για στατικότητας κτηρίων, σοβάδες οροφών, καταλληλότητα νερού για πόση και ατομική υγιεινή κ.α., αφήνοντας να εννοηθεί πως αυτές οι ενέργειες δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει), ενώ την ίδια στιγμή ο Ιατρικός Σύλλογος Μαγνησίας συνιστά την αναβολή έναρξης της σχολικής χρονιάς. Οι ΕΛΜΕ Καρδίτσας και Τρικάλων επισημαίνουν την άμεση ανάγκη πολυεπίπεδης στήριξης εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών και των οικογενειών τους, κάνοντας λόγο όξυνση των υπαρχόντων κοινωνικών και μορφωτικών ανισοτήτων, την ίδια στιγμή που έχουν καταγράψει σχολεία που έχουν υποστεί ανεπανόρθωτες ζημιές. Ακόμα και το υπουργείο ανακοινώνει ότι 10 κτίρια σχολείων είναι κατεστραμμένα και το 10% των σχολικών μονάδων θα χρειαστεί σχεδόν μήνα για να μπορέσει να υποδεχτεί μαθητές και μαθήτριες.

Το Υπουργείο Παιδείας περιορίστηκε να καθησυχάσει γονείς και μαθητές  ότι «εργάζεται εντατικά με γνώμονα τον σχεδιασμό και την εφαρμογή των πλέον βιώσιμων και αποτελεσματικών λύσεων και δεσμεύεται ότι θα βρίσκεται δίπλα σε όλους τις/τους μαθήτριες/μαθητές και τους εκπαιδευτικούς».

Η καθημερινή ζωή όμως, των παιδιών και των εφήβων εκτός όλων των βασικών αναγκών που αφορούν όλους τους ανθρώπους περιλαμβάνει το σχολείο, το παιχνίδι και τις συναναστροφές με τους συνομιλήκους τους.

Τίποτα ωστόσο από όλα αυτά δεν ευαισθητοποίησε την κυβέρνηση που αποφάσισε να μετακινήσει ομάδες ανέστιων πλημμυροπαθών με τα παιδιά τους ως νέους μετανάστες σε camp που ως τώρα στοίβαζε άλλους  απόκληρους της ζωής. Το ψηφιακό υπουργείο της ψηφιακής διακυβέρνησης των αρίστων ανακοινώνει τη μη διεξαγωγή μαθημάτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Θεσσαλίας μέχρι τις 25/9 για να πραγματοποιήσει ελέγχους στα σχολικά κτίρια που έχουν υποστεί ζημιές ενώ θα έπρεπε και θα μπορούσε να γνωρίζει από την πρώτη στιγμή τον αριθμό των μαθητών που χρειάζονται σχολική μεταστέγαση και να έχει φροντίσει να μη χαθεί ούτε μια μέρα ζωντανού μαθήματος για κανένα μαθητή. Κάθε καθυστέρηση  προσθέτει ένα ακόμη πρόβλημα στα  συσσωρευμένα προβλήματα της σχολικής κοινότητας με αποτέλεσμα να αυξηθούν ακόμη περισσότερο οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές μας.

Η επιστροφή σε μία κανονικότητα, που ποτέ βέβαια δεν υπήρξε αξιοβίωτη για την πλειοψηφία της πληττόμενης πλειοψηφίας των φτωχών οικογενειών και των εργαζόμενων (ιδίως αναπληρωτών/τριών) εκπαιδευτικών, οφείλει να θέτει στο προσκήνιο την ολόπλευρη κοινωνική, ψυχολογική και εκπαιδευτική στήριξη των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και κυρίως των μαθητών/τριών, σύμφωνα με τις ανάγκες που έχουν προκύψει.

Την ίδια στιγμή, εκπαιδευτικοί που προέρχονται ή μεταβαίνουν δια μέσου ή έχουν προορισμό πληγείσες περιοχές βρίσκονται στον αέρα, περιμένοντας ανακοινώσεις της τελευταίας στιγμής. Κουβαλούν το φορτίο της καταστροφής των δικών τους σπιτιών, το άγχος της αφαλούς μετακίνησης και διαβίωσής τους σε πλημμυρισμένα χωριά και λασπωμένους αστικούς ιστούς.

Ένα κράτος διαλυμένο από πολιτικές επιλογές κυβερνήσεων και τοπικών αρχών που υπηρετούν την πλουτοκρατία και κομπάζουν για τα φαραωνικά ΕΣΠΑ μιας ολέθριας «ανάπτυξης», απαιτεί από γονείς, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς που έχουν πληγεί να βάλουν ακόμα μία φορά πλάτη, ώστε να αναπαραχθεί μέσω της ζοφερής «κανονικότητας» που μας επιφυλάσσει!

Είναι επιτακτική ανάγκη:

  • Να λυθεί άμεσα το ζήτημα της μεταστέγασης των μαθητών των πληγεισών περιοχών σε σχολικές μονάδες που έχουν την κτιριακή δυνατότητα να φιλοξενήσουν επιπλέον αριθμό μαθητών και να βρεθούν νέα κατάλληλα κτήρια και επιπλέον αίθουσες όπου αυτό απαιτείται.
  • Να υπάρξει μέριμνα για δωρεάν ασφαλή μετακίνηση αυτών των μαθητών.
  • Να πραγματοποιηθεί/ολοκληρωθεί άμεσα έλεγχος των σχολικών κτιρίων και αποκατάσταση, καθαρισμός, απολυμάνσεις. Εξασφάλιση πλήρως υγειονομικών συνθηκών διαβίωσης σ΄ όλους τους χώρους.
  • Απολύμανση άμεση, αυλής και αιθουσών εκεί όπου χρειάζεται, εξ αιτίας της λάσπης κ της σκόνης που επικρατεί στη γύρω των σχολείων περιοχή και πιθανά έχουν μεταφερθεί λήμματα.
  • Μέριμνα για τάχιστη αποκατάσταση της ασφαλούς υδροδότησης στα σχολεία για τις ανάγκες καθαριότητας των μαθητών και εξασφάλιση δωρεάν πόσιμου στις ώρες λειτουργίας του σχολείου, αλλά και μετά.
  • Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να γίνει «τηλεκπαίδευση».

Η ενεργοποίηση των συλλογικοτήτων αλληλεγγύης, των τοπικών σωματείων των εκπαιδευτικών και ο συντονισμός τους με συλλογικότητες γονέων και κατοίκων των περιοχών αποτέλεσαν και εξακολουθούν να αποτελούν τους μοχλούς αλληλεγγύης και συλλογικής διεκδίκησης όσων απαιτούνται για την αποκατάσταση στη ζωή των μαθητών, των εκπαιδευτικών  και των οικογενειών τους αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν  να υποκαταστήσουν τον κεντρικό σχεδιασμό, τις ευθύνες και τις ενέργειες της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας.

Χρέος μας είναι να φέρουμε τούμπα την «κανονικότητα» της λάσπης, της καμένης γης, των φτωχών, εξαθλιωμένων και πνιγμένων πληβείων! 

 ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ – ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ